مسیر دسترسی کلکچال

۱ بازديد

مسیر دسترسی به کلکچال

برای دسترسی به قله کلکچال می توانید به از سمت خیابان نیاوران، خیابان فیضیه و پارک جمشیدیه خود را برسانید، و با اتوبوس های خط شماره یک خود را به میدان تجریش برسانید، و یااز تاکسی های خطی خود را به این مکان تفریحی زیبا برسانید،  همچنین از طریق بزرگراه صدر و کامرانیه نیز می‌توانید به خیابان نیاوران و از آن به خیابان فیضیه و پارک جمشیدیه بروید. در آنجا از یکی از ورودی‌های پارک جمشیدیه  وارد پارک شوید و به مسیرهای کوهنوردی آن دسترسی داشته باشید.

کلکچال

جاذبه های دیدنی در اطراف کلکچال

کلکچال جاذبه ای طبیعی و بی نظیر با داشتن طبیعتی بکر و دوست داشتنی یکی از بهترین مناطق تفریحی در تهران محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد در نزدیکی این جاذبه تفریحی می توانید به بازدید و تفریح در دیگر مناطق دیدنی اطراف این جاذبه بپردازید. برای خرید بلیط هواپیما بوشهر تهران یا بلیط چارتر چابهار تهران به سایت خرید بلیط چارتر مراجعه کنید.

پارک جمشیدیه

پارک زیبا و کوهستانی جمشیدیه قدمتی حدود 50 سال و مربوط به دوره قاجار می باشد. این پارک زیبا دارای پوشش گیاهی متنوع از درختان تنومد و کهنسال و گیاهان زیبایی و همچنین جذابیت های دیگری همچون آبشار مصنوعی، دریاچه کوچک، مجسمه های سنگی در کنار طبیعت بی نظیر و آب وهوای کوهستانی که می تواند برایتان روزی خوبی را به ارمغان بیاورد، این پارک همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی مناسب و همچنین پارکینگ خودرو نیز می باشد.

کلکچال

موزه تماشاگه زمان

این موزه که بنام موزه زمان یا موزه تماشاگه زمان معروف می باشد، اولین موزه ابزار سنجش و نمایش زمان در ایران است، این موزه مساحتی حدود 5 هزار متر مربع وسعت دارد و قدمت آن حدود 80 سال و مربوط به دوره قاجار می باشد، این موزه دارای معماری بی نظیر و با شکوهی می باشد و در این موزه ساعت‌هایی نظیر ساعت‌ آفتابی، آبی یا ساعت‌های جیبی قدیمی از دوره‌های مختلف تاریخی به چشم می خورد.

کلکچال

کاخ موزه سعدآباد

کاخ سعد آباد یکی از زیباترین و باشکوه ترین کاخ های تهران است که متعلق به دوره قاجار می باشد، در این موزه پادشاهان دوره قاجار و پهلوی سکونت داشته اند، مجموعه کاخ سعدآباد حدود 8 هزار متر مربع وسعت دارد که بزرگترین بنای تاریخی از دوره قاجار می باشد. این مجموعه تاریخی دارای بخش های مختلفی همچون: عمارت‌ها و کاخ‌ها، قنات‌ها و گلخانه و همچنین دارای معماری اروپایی و معماری اصیل و سنتی ایرانی می باشد که بسیار بی نظیر است و دارای چشم انداز و جلوه خاصی از طراحی های برجسته از بهترین مهندسین داخلی و خارجی می باشد. در این کاخ چندین موزه نظیر موزه خط میرعماد، موزه مینیاتور استاد حسین بهزاد،‌ موزه آب، موزه استاد فرشچیان، موزه ملت و موزه پوشاک سلطنتی می باشد، در سفر به تهران از این کاخ زیبا حتما دیدن نمایید.

کلکچال

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.