جزیره قشم

۷ بازديد

جزیره زیبای قشم یکی از جزایر توریستی و گردشگری در جنوب کشورمان می باشد، این جزیره به دلیل  جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیار زیاد لقب جزیره عجایب هفت‌ گانه  را به خود اختصاص داده است، جزیره قشم از بزرگ ‌ترین جزایر ایران که در میان آب های خلیج فارس در میان تنگه ‌ی هرمز واقع شده و طبیعت خاص، بی‌ نظیر و متنوعی دارد، از جاذبه های دیدنی قشم می توان به جنگل‌های حرا، دره ستارگان، غار نمکدان و تنگه چاهکوه و … اشاره کرد که سالانه میزبان گردشگران و توریست های زیادی از سرتاسر جهان می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی محبوب ترین مقاصد گردشگری در قشم بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

جادبه های توریستی قشم,جاذبه های دیدنی قشم,مقاصد گردشگری در قشم

ژئو پارک قشم

جزیره زیبای قشم دارای پدیده ‌های زمین‌ شناسی جالب توجه هستند، این پدیده های زمین شناسی شامل جاذبه های نظیر به دره‌ ستاره‌ها، کورکوراکوه، بام قشم، دره تندیس ‌ها، دره شور، تنگه چاه ‌کوه، نمکدان، کریان، موزه‌ ژئوپارک، پهنه‌های گلی، ساحل کرق، دره قاضی، تنگه اولی، بصیرا، چاکویر، جزایر ناز، ژئو لینک، باسعیدو، خلیج دیرستان، جنگل حرا، ساحل تخم ‌گذاری لاک ‌پشت‌ها، صخره خرچنگ ‌ها، روستای لافت، غار خربس، تالاب پرندگان دو کوهک و تنگه چاهکوه می باشد، که به آنها ژئو پارک قشم گفته می شود، علاوه بر این پدیده های زمین شناسی، قشم دارای جاذبه های دیدنی دیگر همچون: آثار تاریخی، بوم‌ شناسی، باستان ‌شناسی، میراث فرهنگی و طبیعی نیز می باشد، جالب است بدانید کشور ایران بعد از چین، مالزی، کره، ژاپن و ویتنام، ششمین کشور آسیایی محسوب می شود که دارای ژئو پارک می باشد، ژئوپارک جزیره‌ قشم اولین و البته تنها ژئوپارک خاور‌میانه به حساب می آید، که در سال ۲۰۰۶ میلادی در شبکه‌ جهانی ژئوپارک‌ ها (GGN) در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

مکان های دیدنی جزیره قشم,جادبه های توریستی قشم,جاذبه های دیدنی قشم

جزایر ناز قشم

از جذاب ترین دیدنی های طبیعی در جزیره قشم جزایر زیبای ناز می باشد، باریکه ای از خشکی و ساحل که از توریستی ترین قسمت های قشم می باشد، باریکه ای با شن ‌های درخشان و 1 کیلومتر طول که تامبولو نامیده می ‌شود، جزایر ناز حدود ۲۲ کیلومتری جنوب شرق قشم قرار گرفته است، این جزیره مسکونی نیست، فقط صیادان بومی و محلی را در این منطقه می بینیند، جزایر ناز از جاهای دیدنی استان هرمزگان که یکی از عجایب هفت‌ گانه و از سایت‌های ژئوپارک قشم بشمار می رود، این جزایر از جزر و مد دریا به وجود می آید که بسیار شگفت انگیز می باشد. جزایر ناز از دو جزیره حدود 3 هکتار تشکیل شده که ساحل شنی ندارند، این جزایر با دیوارهای صخره ‌ای احاطه شده اند، که ارتفاع آنها به 10 متر می رسد، که در هنگام جزر چند صخره از آب بیرون آمده و خود نمایی می کند، گردشگران می توانند بعد از طی کردن مساحتی حدود 1 کیلومتر از این باریکه می توانند به جزایر ناز برسند مساحت جزایر ناز حدود 30 هزار متر مربع می باشد. شما میتوانید بلیط هواپیما مشهد قشم یا بلیط پرواز قشم به مشهد را از سایت خرید بلیط پرواز اس چارتر خریداری کنید.

سوغات یزد

۵ بازديد

خرید سوغاتی یکی از رسومات بسیار خوبی می‌باشد که ایرانی‌ها همواره به شهری که سفر می‌کنند از سوغاتی‌های خوردنی و هنرهای دستی برای دوستان و آشنایان خود می‌خرند و به آنها هدیه می‌دهند.

اصیل ترین سوغات یزد مربوط به شیرینی‌های شهر یزد می‌باشد که پخت شیرینی در این شهر قدمت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید از انواع شیرینی‌های خوش طعم و خوشمزه‌ای که در این شهر وجود دارد به عنوان سوغات خریداری نمایید.

یکی از شیرینی‌های خوش طعم شهر یزد مربوط به حاجی بادام یزدی می‌باشد که از قیمت کاملاً مطلوب و مقرون به صرفه‌ای برخوردار است. اما از سوغاتی‌های خوردنی که بگذریم سوغاتی‌های هنرهای دستی شهر یزد نیز توانسته است نظر مشتریان بسیار زیادی را به سمت خود جلب نماید.

یکی از آنها صنایع دستی یزد است که مربوط به ترمه یزدی می‌باشد که قدمت بسیار زیادی دارد، در گذشته این ترمه‌ها فقط کار دست بانوان عزیز شهر یزد بوده است اما امروزه بخشی از مراحل تهیه آن با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود و بخشی نیز هنر دست زنان این شهر می‌باشد.

اگر شما قصد دارید که یک زیرانداز بسیار زیبا خریداری کنید و بتوانید در تابستان‌ها در مسافرت‌های مختلف از آن استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که زیلوی استان یزد را که یکی از هنرهای دستی آن می‌باشد خریداری نمایید. شما بلیط هواپیما تهران یزد و بلیط چارتر مشهد یزد را از سایت خرید بلیط هواپیما اس چارتر خریداری کنید.

در این مقاله با بهترین سوغات های یزد آشنا میشویم تا بتوانید راحت تر و بهتر تصمیم گیری کنید.

اصیل ترین سوغات یزد,بهترین سوغات یزد,صنایع دستی یزد

قطاب

اگر بخواهیم یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های یزد را به شما معرفی کنیم می‌توانیم به قطاب یزدی اشاره مستقیمی داشته باشیم. قطاب در بسیاری از شهرهای ایران نیز وجود دارد اما در اصل قطاب مربوط به شهر یزد می‌باشد.

داخل این شیرینی خوشمزه از انواع مغزها مانند مغز گردو مغز پسته و مغز بادام استفاده شده است که طعم دلپذیری را به این شیرینی بخشیده است.شما می‌توانید از این شیرینی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود استفاده کنید و همراه با یک لیوان چای آن را میل نمایید.

شکل ظاهری قطاب یزدی به صورت دایره‌ای‌های بزرگ می‌باشد و رنگ آن سفید است.این نوع شیرینی‌ها معمولاً در فصل‌های خاصی از سال در شهر یزد پخته می‌شود که می‌توانیم به فصل‌های پاییز و زمستان اشاره کنیم و پخت آن در این شهر بسیار رایج است.

معروف‌ترین سوغاتی‌های یزد,اصیل ترین سوغات یزد,بهترین سوغات یزد

هواپیماهای ایران کدامند؟

۵ بازديد

سفر با هواپیما یکی از بهترین روش‌های جابه‌جایی، به ویژه برای مسافت‌های طولانی، محسوب می‌شود. هنگامی که به موضوع سفر فکر می‌کنیم، دو دسته از افراد را مشاهده می‌کنیم:

عاشقان جاده که به طبیعت و رانندگی علاقه‌مند هستند، و دیگران که شهرهای جدید را دیدن می‌پسندند، اما از صرف وقت در راه انتقال خود با وسیله نقلیه خصوصی خودداری می‌کنند. لازم به ذکر است که هر دو گروه، با توجه به تفاوت علایق، تجربه سفر با هواپیما را جذاب و منحصر به فرد می‌یابند.

هر چند که پرواز به مثابه یک رویای فانتزی به حقیقت پیوسته، هواپیماها امروزه به عنوان وسیله‌ی کاربردی جهت سفر شناخته می‌شوند و برخی از مسافران، به خصوص در مسیرهای طولانی، آن را بهترین گزینه می‌دانند. دو موقعیت اصلی که سفر با هواپیما بهترین گزینه ممکن است باشد:

اولاً زمانی که امکان سفر با وسیله نقلیه خود را ندارید و ثانیاً زمانی که مسافت طولانی است و صرف راه‌پیمایی طولانی ایده‌آل نیست. علاوه بر این، سفر با هواپیما دارای یک ابعاد دیگر مهم است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت؛ به عنوان مثال، برنامه‌ریزی سفرهای هوایی و همچنین تامین امنیت سفر از طریق اصلاح، نگهداری و تعمیرات دوره‌ای هواپیماها که توسط شرکت‌های هواپیمایی اجرا می‌شود. در ادامه، به معرفی برخی از این شرکت‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین شرکت های هواپیمایی ایران,سایت شرکت های هواپیمایی ایران,شرکت‌های هواپیمایی محبوب در ایران

ماهان ایر

ماهان ایر یکی از قدیمی‌ترین سایت شرکت های هواپیمایی ایران محسوب می‌شود. این شرکت، با بیش از پنجاه هواپیما، به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی در ایران شناخته می‌شود. تأسیس ماهان در سال ۱۳۷۱ توسط یک موسسه خیریه به نام “مولی الموحدین” انجام شد. در ابتدا، این شرکت تنها دو هواپیما داشت. جهت خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط پرواز خارجی میتوانید از سایت بلیط پرواز اس چارتر خریداری کنید.

اولین سفر ماهان از کرمان به تهران بود و در کمتر از یک سال، این شرکت هواپیمایی، سفر خارجی خود را به مقصد دبی انجام داد. ماهان ایر تحت تحریم آمریکا قرار دارد و همچنین ممنوعیت سفر به برخی از کشورهای اروپایی اعمال شده است. این محدودیت‌ها بی‌ربط به کیفیت خدمات و تخصص کارکنان این شرکت هواپیمایی نیستند و به صورت کاملاً سیاسی اعمال شده‌اند. ناوگان هوایی ماهان امروزه یکی از منظم‌ترین و بهترین تجهیز شده‌ترین ناوگان هواپیمایی در زمینه سفرهای مسافری و حمل بار است.

ماهان اکنون یکی از شرکت‌های هواپیمایی محبوب در ایران به حساب می‌آید. بخش تعمیرات و نگهداری هواپیما در ماهان، به عنوان یک بخش حرفه‌ای و دقیق شناخته می‌شود که امروزه به خدمات گسترده‌ای برای شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌دهد. پروازهای ماهان ایر در کلاس‌های مختلف ارائه می‌شود، حتی کلاس اقتصادی (اکونومی) نیز از امکانات کامل و قابل قبولی برخوردار است.

هواپیماهای ایران,بهترین شرکت های هواپیمایی ایران,سایت شرکت های هواپیمایی ایران

ایران ایر

ایران ایر یکی از شرکت‌های هواپیمایی بسیار معتبر در ایران است. تاریخ تأسیس این شرکت به سال ۱۳۱۸ خورشیدی بازمی‌گردد و در واقع، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در منطقه خاورمیانه است. ایران ایر در ابتدا با نام هما (مخفف هواپیمایی ملی ایران) فعالیت خود را آغاز کرد و بعدها به نام ایران ایر تغییر نام یافت. دفتر مرکزی ایران ایر در فرودگاه مهرآباد واقع شده است.

این شرکت یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی ایران به شمار می‌رود و آمار سالانه جابه‌جایی مسافران در آن بیش از هفت میلیون نفر می‌باشد. شرکت ایران ایر تور و هتل‌های مسافری هما نیز، دو شرکت وابسته به ایران ایر بودند که به دلیل مشکلات مالی و مسائل مرتبط، واگذار شده‌اند. در حال حاضر، ایران ایر یک شرکت وابسته به نام ایران ایر کارگو دارد که از سه هواپیما تشکیل شده و مسئولیت حمل و نقل بار برای شرکت ایران ایر را بر عهده گرفته است. ایران ایر در حال حاضر پروازهای خود را از بیش از سی فرودگاه در ایران و نوزده فرودگاه خارجی انجام می‌دهد و با پنج شرکت برجسته خارجی از جمله لوفت‌هانزا، قرارداد نمایندگی مشترک دارد.

بهترین شرکت های هواپیمایی ایران,سایت شرکت های هواپیمایی ایران,شرکت‌های هواپیمایی محبوب در ایران

قوانین کیش

۴ بازديد

اطلاعات مهمی که پیش از سفر به جزیره کیش باید به دست آورید، مربوط به قوانین محلی است. کیش، یکی از نقاط جذب گردشگری جنوب ایران، در خلیج فارس واقع شده است.

این جزیره و دیگر جزایر تنگه هرمز، نتیجه‌ی چین‌خوردگی‌هایی هستند که حدود دویست میلیون سال پیش، به دلیل جابجایی قاره عربستان و فشار به فلات ایران، ایجاد شده‌اند. هر سال، میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی به این جزیره سفر می‌کنند.

کیش با هتل‌ها، مراکز خرید و رستوران‌های لوکس و مدرن، گردشگران را به خود جذب می‌کند. این جزیره دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و در روزهای گرم سال، دمای هوا به بالاترین حد ممکن می‌رسد، که در این دوره‌ها تعداد بازدیدکنندگان کاهش می‌یابد. میانگین دمای سالانه کیش حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و بهترین زمان برای سفر به این جزیره، پاییز و بهار می‌باشد.

قوانین رانندگی در کیش,قوانین عجیب کیش,قوانین ممنوعه در کیش

قوانین رانندگی در کیش

کیش یک جزیره توریستی است. طبیعی ست که در یک جزیره توریستی تعداد افراد پیاده نیز بسیار باشد، به همین دلیل به حقوق عابرین پیاده در قوانین کیش بسیار اهمیت داده می شود. اگر هنگام رانندگی عابری را در حال عبور از خط عابر پیاده ببینید، باید به طور کامل برای او بایستید.

شاید برای تان عجیب باشد، اما دنده عقب رفتن در قوانین کیش برای رانندگان به طور کلی ممنوع است. اگر نیروهای پلیس راهنمایی رانندگی شما را حین دنده عقب رفتن ببینند، ممکن است اتومبیل تان را بخوابانند و یا جریمه سنگینی برای شما لحاظ کنند.

فراموش نکنید که اگر در جزیره کیش اتومبیل اجاره کردید، حتما دفترچه رنت آن را همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز به پلیس نشان دهید. چه در جزیره کیش و چه در هر جای دیگر جهان، انداختن آشغال از داخل اتومبیل به فضای بیرون عملی ناشایست است.

طبق قوانین کیش، این عمل خلاف قانون محسوب می شود و در صورت مشاهده جریمه خواهید شد. سرعت مجاز بر اساس قوانین کیش در داخل شهر حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر و در بیرون آن مانند جاده های فرعی ۸۰ کیلومتر است. تمامی بلوارهای این جزیره به دوربین های کنترل سرعت مجهز شده اند.

در صورتی که اتومبیل خود را اجاره کرده باشید، اگر از این سرعت مجاز عبور کند بلافاصله از شرکت مورد نظر جهت هشدار با شما تماس گرفته می شود. جزیره کیش قوانین جالب و قابل توجهی دارد که بسیاری از آن ها در راستای حفظ ظاهر پاکیزه و لوکس این جزیره هستند. یکی از قوانین جالب کیش این است که اگر اتومبیل شما کثیف باشد جریمه می شوید!

جزیره کیش به عنوان یک مقصد گردشگری شهیر شناخته می‌شود و با توجه به فراوانی تعداد گردشگران پیاده در جزیره‌های گردشگری، حقوق عابرین پیاده در قوانین کیش بسیار اهمیت‌زیادی دارد. اگر در حین رانندگی به عابری که در حال عبور از خط عابر پیاده است برخورد کنید، وظیفه دارید به طور کامل برای او بایستید. حهت سفر به کیش میتوانید بلیط پرواز تهران کیش یا بلیط چارتر تبریز کیش را از سایت خرید بلیط لحظه آخری اس چارتر خریداری کنید.

شاید برای شما متفاوت باشد، اما در قوانین کیش، دنده عقب رفتن به طور کلی ممنوع است. اگر نیروهای پلیس شما را در حال دنده عقب رفتن مشاهده کنند، این می‌تواند منجر به توقیف خودرو یا پرداخت جریمه سنگینی شود. در صورت اجاره خودرو در جزیره کیش، حتماً دفترچه رنت آن را همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به پلیس اطلاعات مربوطه را ارائه دهید.

اگرچه در جزیره کیش و همچنین در سایر مناطق جهان، انداختن آشغال از داخل اتومبیل به فضای بیرونی نادرست است، اما طبق قوانین کیش، این عمل به عنوان یک خلاف قانون شناخته می‌شود و در صورت مشاهده، با جریمه مواجه خواهید شد. سرعت مجاز در داخل شهر به حداکثر ۶۰ کیلومتر و در خارج از شهر مانند جاده‌های فرعی ۸۰ کیلومتر است، و تمامی بلوارها با دوربین‌های کنترل سرعت تجهیز شده‌اند.

در صورت تجاوز از سرعت مجاز، اگر خودرو را اجاره کرده‌اید، شرکت اجاره‌دهنده بلافاصله با شما تماس خواهد گرفت تا هشدار دهد. جزیره کیش با قوانین جالب و جذابی آشناست که بیشتر به منظور حفظ نظم و ظاهر زیبا و لوکس این جزیره تدوین شده‌اند، از جمله جریمه کثیفی خودرو که می‌تواند به عنوان یک قانون منحصر به فرد جلب توجه کند.

قوانین رانندگی در کیش,قوانین عجیب کیش,قوانین ممنوعه در کیش

هتل های قشم

۴ بازديد

هتل آوینا قشم

در ادامه این معرفی‌نامه هتل چهارستاره آوینا قشم که در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسیده است، یک مقصد شگفت‌انگیز برای اقامت در جزیره قشم محسوب می‌شود. این هتل با ساختار هفت‌طبقه، ۴۰ اتاق و تعداد تخت‌هایی به مجموع ۹۶، امکانات و خدمات برجسته‌ای را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

مزایای اقامت در هتل آوینا شامل دسترسی آسان به دریای خلیج‌فارس و مجتمع تجاری سیتی‌سنتر و قلعه پرتغالی‌هاست. با لابی به ظرفیت ۳۰ نفر و پرسنل مجرب و آموزش‌دیده، این هتل با افتخار خوش آمد گویی و خدمات باکیفیت را تضمین می‌کند.

رستوران با ظرفیت ۵۰ نفر در این هتل فراهم شده است تا مهمانان بتوانند لذت یک تجربه گردشگری شگفت‌انگیز را با نهایت راحتی تجربه کنند. پارکینگ با ظرفیت ۱۰ خودرو نیز به‌صورت رایگان در اختیار مسافران قرار دارد. همچنین، اینترنت در لابی به‌صورت رایگان و نامحدود در دسترس مهمانان قرار گرفته است.

هتل آوینا با زیرساخت مدرن و خدمات باکیفیت، یک انتخاب عالی برای تجربه اقامتی لاکچری و خاطره‌انگیز در جزیره قشم است.

بهترین هتل های جزیره قشم,لوکس ترین هتل های قشم,معروف ترین هنل های جزیره قشم

هتل ریحان قشم

هتل سه ستاره ریحان قشم با تاریخ ساخت در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در خیابان فلسطین، در بهمن‌ماه آغاز کرد. این هتل در ۵ طبقه قرار گرفته و دارای ۲۶ اتاق با امکانات رفاهی مناسب است. با مجموعه‌ای از ۷۰ تخت، این هتل ظرفیت خوبی برای مهمانان فراهم کرده است.

علاوه بر تمام این ویژگی‌ها موقعیت جغرافیایی این هتل نیز بسیار مناسب است؛ زیرا به دلیل نزدیکی به ساحل خلیج نیلگون فارس، چشم‌اندازی دلنشین را برای مهمانان به ارمغان می‌آورد. همچنین، دسترسی آسان به مراکز خرید جزیره، از جمله مرکز خرید ستاره، از مزایای این هتل است.

لابی هتل با ظرفیت ۲۵ نفر آماده‌ای است تا مهمانان را به میزبانی در محیطی دلپذیر و دلنشین همسو کند. همچنین، وضعیت ترافیک خارج از محدوده طرح ترافیک، به مسافران این اقامتگاه امکان دسترسی آسان را فراهم می‌کند. شما در آس چارتر میتوانید بلیط پرواز مشهد قشم یا برای برگشت بلیط پرواز قشم مشهد را خریداری کنید.

کادر مجرب و آموزش‌دیده هتل ریحان آماده است تا با حسن اخلاص و حرفه‌ای‌، تجربه خاصی از اقامت در قشم را برای شما به ارمغان بیاورد.

بهترین هتل های جزیره قشم,لوکس ترین هتل های قشم,معروف ترین هنل های جزیره قشم

هتل آتامان قشم

هتل چهارستاره آتامان قشم با تاریخ ساخت در اسفندماه سال ۱۳۹۶، در بلوار گلستان فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل نوساز با ۴ طبقه اقامتی، ۵۸ واحد اقامتی لوکس و امکانات رفاهی مناسب، یک گزینه عالی برای اقامت در جزیره قشم است؛ موقعیت مکانی این هتل، به مهمانان این اقامتگاه امکان دسترسی آسان به ساحل نیلگون خلیج‌فارس و مراکز خرید معتبر جزیره، از جمله سیتی‌سنتر ۱ و ۲ را فراهم کرده است. ساختمان نوساز و طراحی مدرن هتل، همراه با ۴ طبقه اقامتی، ایجاد فضایی شیک و لوکس برای مسافران محترم می‌نماید. هتل آتامان از لوکس ترین هتل های قشم می باشد.

لابی هتل با ظرفیت ۵۰ نفر، یک محیط دلپذیر برای خدمات پذیرایی فراهم کرده و امکانات ویژه‌ای مانند رستوران با ظرفیت ۷۰ نفر، پارکینگ دار، و اینترنت رایگان (نامحدود) را برای مهمانان فراهم کرده است.

هتل آتامان با کادر مجرب و آموزش‌دیده، در فضایی آرام و دلنشین، به گردشگران و میهمانان جزیره زیبای قشم خدماتی باکیفیت ارائه می‌دهد.

ارگ شیراز

۳ بازديد

معماری ارگ کریم خان شیراز

معماری شیراز نمونه بارزی از زیبایی و جلوه در زمان زندیه است. تاکنون شهر شیراز و شهرهای دیگر این معماری را با چشم ندیده و با دست احساس نکرده است. اگه کریم خان دارای دو معماری مسکونی و نظامی است که توسط معماران ماهر ساخته شده است. چهار پرس مستطیل شکل در گوشه‌های هر چهار ضلع وجود دارد که یکی از این چهار برج‌ها به نام برج کج است. سه ضلع شمال و جنوب و غرب دارد و هر یک از ایوان‌ها دو ستون سنگی دارد.

شما می‌توانید در اتاق‌های کریم خانه شیراز نقاشی‌های زیبا و برجسته را مشاهده کنید. در این مکان ۴ شاه نشین وجود دارد که در هر چهار ضلع شما معماری‌های مختلفی را می بینید. در جنوب شرقی ارگ، حمام ارگ وجود دارد که با لوله‌های آبرسانی و آبگیری به قنات متصل هستند. معماری قلعه در دو بخش بیرونی و درونی است که در وسط هر بخش حوض زیبا و برجسته وجود دارد.

معماری ارگ کریم خان شیراز بسیار خاص و به سبک معماران خارجی است که شما با مشاهده کردن هر طرف می‌توانید یک معماری با سبک‌های متفاوت را ببینید. وقتی به تاریخچه این مکان تاریخی سر می‌زنید متوجه می‌شوید که به خاطر داشتن معماری سلطنتی و کلاسیک در میراث فرهنگی ملی به ثبت رسیده است. یک نقطه جالبی که در مورد معماری این بنا وجود دارد این است که وقتی از بالا نگاه می‌کنید شبیه به ذوزنقه است که این عامل به دلیل نامناسب بودن و نشست خاک در زمان ساخت است.

ارگ کریم خان شیراز,تاریخچه ارگ کریم خان زند در شیراز,ساعت بازدید ارگ کریم خان

توصیف محوطه ی ارگ کریم خان شیراز

محوطه درونی و بیرونی ارگ کریم خان شیراز بسیار زیبا و متحیر انگیز است که ما در اینجا می‌خواهیم بخشی از این محوطه را برای شما توصیف کنیم تا زیبایی این مکان را ندیده تجسم کنید.معماری ارگ کریم خان شیراز بسیار زیبا است و شما می‌توانید نماهای آجری با رنگ‌های قرمز و زرد را مشاهده کنید که به زیبایی در کنار هم چیده شده است. وقتی به دیوارهای این ساختمان می‌نگرید متوجه این امر می‌شوید که دیوارهای بلندی دارد که حدوداً ۱۲ متر است.

محوطه داخلی از کاشی‌های بسیار زیبا ساخته شده است که شما ساعتی را می‌توانید محو این محوطه شوید. در محیط داخلی ارگ کریم خان شیراز باغچه بسیار بزرگ و فضای گسترده‌ای دارد که شما می‌توانید هرگونه درخت و گل‌های زینتی و نادر را مشاهده کنید.‌ در گوشه این ساختمان بادگیرهای بزرگی را مشاهده می‌کنید که در زیر آنها ایوان‌های کوچک و بزرگی وجود دارد. وقتی وارد اتاق‌ها می‌شوید می‌توانید مجسمه‌های مومی خاصی را مشاهده کنید و وقتی به مجسمه‌ها بیشتر خیره می‌شوید می‌توانید زیبایی‌ها و نقش و نگارهای خاصی را ببینید.

در قسمت دیگری از اتاق‌ها لباس‌های محلی زنان ایرانی وجود دارد که با منجوق و مرواریدهای کوچک و بزرگ تزیین داده شده است. اکثر دیوارهای ارگ کریمخانه شیراز با ورقه‌های طلا با رنگ‌های قرمز پوشیده شده که یک سبک سلطنتی را ایجاد کرده است. سنگ‌هایی که برای کف این ساختمان در نظر گرفته شده است از جنس سنگ آهک است که به عنوان با کیفیت‌ترین سنگ معرفی شده است. جهت خرید بلیط پرواز تهران شیراز یا بلیط هواپیما مشهدشیراز را از سایت خرید بلیط هواپیما آس چارتر خریداری کنید.

ارگ کریم خان شیراز,تاریخچه ارگ کریم خان زند در شیراز,ساعت بازدید ارگ کریم خان

خانه های اصفهان

۶ بازديد

اصفهان یکی از مقاصد گردشگری ایران و از قدیمی ‌ترین شهرهای تاریخ جهان که در 3 دوره مهم تاریخی پایتخت ایران بوده، شهر اصفهان آثار تاریخی با ارزش و بی ‌نظیری را در خود جای داده است که به بیش از ۶ هزار اثر تاریخی می رسد، علاوه بر جاذبه های تاریخی، اصفهان همچنین جاذبه های طبیعی منحصربفرد زیادی نیز دارد که به همین دلیل اصفهان به نصف ‌جهان معروف می باشد. خانه‌های تاریخی اصفهان نمادی از تاریخ دیرینه و اصالت مردم این شهر می باشد، که جایگاه ویژه‌ای برای حاکمان در گذشته داشته، خانه های تاریخی اصفهان هنر معماری ایرانی را در حکومت‌های گذشته به نمایش گذاشته اند، معماری های بی نظیر و تزییناتی باشکوه همچون مقرنس ‌کاری، آینه ‌کاری، طلاکاری، نقاشی‌های زیبا و گچ ‌بری‌های چشم گیر و خارق العاده که شکوه و عظمت خاصی را نشان می دهند، در این مقاله با ما همراه باشید تا با خانه های تاریخی اصفهان بیشتر آشنا شوید.

خانه ملاباشی اصفهان,خانه های تاریخی اصفهان,خانه های سنتی اصفهان

خانه تاریخی بخردی اصفهان

خانه تاریخی بخردی یکی از مشهور ترین خانه های سنتی اصفهان که متعلق به دوره صفویان می باشد، خانه بخردی در شمال شهر اصفهان در منتهی ‌الیه غربی باغ زیبای جمیلان قرار دارد. خانه تاریخی بخردی از معماری زیبایی برخوردار است، این خانه دارای 12 اتاق، دو حیاط و اندرونی و بیرونی، دو شاه ‌نشین، یک ایوان در قسمت میانی، یک تالار اصلی در قسمت شمالی ایوان و چندین اتاق در سمت شرق و غرب دارد. امروزه خانه تاریخی بخردی به یک اقامتگاه تبدیل شده و دارای امکانات بی نظیری مانند: حمام و سرویس‌ های بهداشتی درون اتاق‌ها، آشپزخانه، پذیرش، حیاط و باغچه می باشد که گزینه ی مناسبی برای اقامت مسافران و گردشگران می باشد، خانه تاریخی بخردی همچنین به جاذبه هایی نظیر حمام علی قلی آقا، کاخ چهلستون، عمارت عالی قاپو، کاخ هشت بهشت و میدان نقش جهان نزدیک می باشد. خانه تاریخی بخردی از جمله خانه های تاریخی ایران که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شما در سایت آس چارتر می توانید بلیط هواپیما مشهد به اصفهان و یا برای برگشت بلیط چارتر اصفهان مشهد را خریداری کنید.

آدرس خانه تاریخی بخردی: اصفهان، خیابان شهدا، خیابان ابن سینا، پلاک ۵۶

کوه های ایران

۵ بازديد

هراز

کوه هراز، یکی از کوه‌های بلند ایران، با نام و شهرتی که بسیاری از مردم با آن آشنا هستند. این کوه دارای ارتفاع قابل توجهی است و بسیاری از کوهنوردان برای تفریح و ورزش به این مکان مراجعه می‌کنند. چند سال پیش، به علت ریزش سنگ‌های بزرگ، کوه هراز باعث مسدود شدن برخی از جاده‌های اصلی شد. در این کوه، گوناگونی از گیاهان مختلف رشد می‌کنند که این ویژگی باعث نام‌گذاری آن شده است.

کوه هراز، چهاردهمین قله بلند ایران و همچنین بلندترین قله در جنوب این کشور است. این مکان جزء محبوب‌ترین مناطق گردشگری کشور محسوب می‌شود. استفاده از دره هراز به عنوان راه ارتباطی از آمل به ری یک تاریخچه طولانی دارد. وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی در اطراف این کوه، جذابیت این منطقه را برای گردشگران افزایش می‌دهد. برای خرید بلیط هواپیما تهران ایلام یا بلیط پرواز تهران کرمانشاه به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

بارندگی زیاد در کوه هراز باعث ریزش سنگ‌ها می‌شود. این کوه در استان کرمان، در بخش راین قرار دارد و ارتفاع دقیق آن ۴۵۰۱ متر است.

به دلیل دارا بودن هزاران گونه گیاه مختلف، این کوه به هراز کوه نامیده شده است. در فصل بهار و تابستان، منظره زیبایی دارد و تبدیل به مکانی پراز بازدیدکنندگان می‌شود. در نزدیکی این کوه، یک زیارتگاه سنگ‌چینی مربع‌شکل وجود دارد.

بزرگترین کوه‌ های ایران,بلندترین کوه‌های ایران,تمام کوه‌ های ایران

سبلان

کوه سبلان، یکی از بزرگترین کوه‌ های ایران، به عنوان یکی از قله‌های برجسته جهان شناخته می‌شود. این کوه یکی از کوه‌های آتشفشانی نیمه فعال است و در قسمت بالایی خود دارای دریاچه‌ای به نام “دریاچه سبلان” است که ارتفاع ۴۷۸۴ متری آن، مرتفع‌ترین دریاچه ایران را تشکیل می‌دهد. کوه سبلان در منطقه‌ای با آب و هوای خوش قرار دارد و جمعیت زیادی از بومیان و عشایر در این ناحیه ساکن هستند. شما میتوانید بلیط هواپیما خود را از سایت آس چارتر خریداری کنید.

این کوه دارای زیبایی فوق‌العاده‌ای است که می‌توان آن را با کوه‌های سوئیس مقایسه کرد. سبلان، سومین کوه بلند ایران، در گذشته آتشفشانی فعال بوده و پس از آخرین فعالیت آتشفشانی، دهانه‌اش سرد شده و دریاچه زیبایی در بالای آن ایجاد شده است.

اگر به کوهنوردی و پیاده‌روی علاقه‌مندید، توصیه می‌شود که کوه سبلان را بررسی کنید؛ زیرا یکی از بکرترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی کشور است. دریاچه زیبا در قله کوه سبلان از جمله جاذبه‌های طبیعی مورد توجه است. دامنه کوه سبلان پوشیده از گل‌های سرسبز و آبگرم‌های طبیعی است، که در فصل تابستان به منظره‌های زیبا تبدیل می‌شود.

پیاده‌روی در دامنه کوه سبلان و استفاده از چشمه‌های آبگرم معدنی، تجربه‌ای لذت‌بخش برای هر فردی است. بنابراین، کوه سبلان یکی از کوه‌های ایران است که از سه قله سلطان ساوالان، هرم داغی و جنوار داغی تشکیل شده است و در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و جنوب‌شرقی از مشکین‌شهر واقع شده است.

نیاگارا

۹ بازديد

پیاده روی در اطراف و زیر آبشار نیاگارا

از لذت بخش ترین تفریحات در آبشار نیاگارا پیاده روی در حاشیه این آبشارعظیک الجثه جذاب می باشد، در این منطقه تورهایی وجود دارد که مخصوص پیاده روی می باشد، شرکت کنندگان در این تورها توسط قایق به دل نیاگارا می روند و به آنها لباس های ضد آب داده می شود که خیس نشوند، به این صورت شما توسط این تورها می توانید به راحتی این آبشر رویایی زیبا را از نزدیک دیده و لمس کنید، و از این تفریح لذت ببرید. همچنین تورهای 4 ساعته دیگری نیز وجود دارد که این تورها شما را به زیر آبشار هدایت می کنند، در شرکت در این تورها شما می توانید علاوه بر آبشار گردی، قایق سواری و غارنوردی را نیز تجربه کنید. لازم است بدانید برای شرکت در این تورها باید هزینه ای را پرداخت نمایید.

آبشار نیاگارا,آبشار نیاگارا جذاب ترین جاذبه های کانادا,تفریحات در آبشار نیاگارا

شنا کردن

شاید برایتان عجیب باشد در کنار این آبشار عظیم می شود شنا کرد؟ بله، در قسمت پایین این آبشار بخشی را برای شنا و آب تنی گردشگران در نظر گرفته اند این بخش در اختیار نیروگاه قرار دارد، شما می توانید در پایین آبشار نیاگارا به شنا کردن بپردازید و از حس خوب و لذت بخشی را تجربه نمایید. ئشما میتوانید از سامانه خرید بلیط چارتر آنلاین آس چارتر کلیه پروازهای خارجی خود را خریداری کنید.

آبشار نیاگارا,آبشار نیاگارا جذاب ترین جاذبه های کانادا,تفریحات در آبشار نیاگارا

زیپ لاین

یکی از محبوب ترین تفریحاتی که در آبشار نیاگارا برای گردشگران در نظر گرفته شده، زیپ لاین می باشد، تفریحی هیجان انگیز و فوق العاده که می تواند برایتان تجربه بی نظیری باشد، در این تفریح شما بر روی سیم کابلی که دارای امنیت بسیار بالای می باشد سر بخورید و از مناظری که در برابرتان قرار دارد از آن بالا دیدن نمایید و لذت ببرید.