ابشار برنجه دره خزینه

۴ بازديد

آبشار برنجه دره خزینه لرستان

یکی از جاذبه‌ های طبیعی دیدنی و زیبای اطراف دره خزینه آبشار برنجه می‌ باشد که ارتفاع آن حدود ۷۵۰ متر است و به‌ عنوان یکی از مرتفع ترین آبشارهای جهان از آن یاد می ‌شود که برای رفتن به آن ‌جا باید به روستای پیر امام در نزدیکی دره خزینه بروید.

لازم به ذکر است که بگوییم آبشار برنجه دارای مسیری پلکانی است و منظره زیبایی را پیش روی مسافران و گردشگران قرار می ‌دهد.

پیچ نعل اسبی دره خزینه لرستان,جاذبه‌ های دیدنی اطراف دره خزینه لرستان,دره خزینه لرستان

مسیر دسترسی به دره خزینه لرستان

دره خزینه در استان لرستان و شهرستان پل دختر واقع شده که برای رفتن به آن‌ جا ابتدا باید سفر خود را به سوی شهرستان پلدختر پیش ببرید و از آن‌ جا به جاده‌ اندیمشک وارد شوید بعد از این‌ که مسافت ۴۷ کیلومتری را طی کردید به روستای دره خزینه می‌ رسید سپس  بعد از ۲ کیلومتر کارگاه سد سازی کرخه ۲ را مشاهده خواهید کرد که با گذشتن از آن و طی ۳ کیلومتر دیگر به پل معلق دسترسی خواهید داشت.

پیچ نعل اسبی دره خزینه لرستان,جاذبه‌ های دیدنی اطراف دره خزینه لرستان,دره خزینه لرستان

اقامت در دره خزینه لرستان

حال که با دره خزینه لرستان و دیدنی ‌های اطراف آن آشنا شدید قبل ‌از راهی شدن به آن جا باید بگوییم که اگر قصد دارید مدت زمان بیشتری در این دره بمانید باید بدانید که هیچ ‌گونه اقامتگاهی برای ماندن شما وجود ندارد، بنابراین اگر می خواهید شب را آن‌ جا بمانید بهتر است امکانات کمپ زنی را به‌ همراه خود ببرید و بر روی زمین ‌های هموار چادر خود را برپا کنید. برای خرید بلیط هواپیما تهران خرم آباد یا بلیط چارتر خرم آباد تهران به سایت اس چارتر مراجعه کنید.

میوه های شمال

۶ بازديد

در کشور ایران می‌ توانید چهار فصل را مشاهده کنید و تنوع زیستی گوناگونی وجود دارد که هر منطقه ‌ای از آن میوه‌ های مختلفی را دارا هستند، در واقع علاوه ‌بر میوه ‌های جنگلی سراسر کشور در شمال همیشه تنوع و جذابیت بیشتری وجود دارد.

با توجه به این‌ که جنگل ‌های زیادی در شمال مشاهده می ‌شود تعداد زیادی درخت، گیاه و بوته‌ های وحشی هم وجود دارد که خوراکی های طبیعی و ارگانیک را تولید می ‌کنند حتی قسمت‌ هایی در جنگل های شمال وجود دارد که ممکن است تا به ‌حال آن‌ جا را ندیده باشید و فقط محیط زندگی حیواناتی چون خرس و روباه است. برای خرید بلیط پرواز مشهد رشت یا بلیط چارتر رشت مشهد به سایت خرید بلیط اس چارتر مراجعه کنید.

از طرفی میوه‌ های وحشی زیادی وجود دارد که هر کدام دارای فوایدی هستند، بنابراین در ادامه مطالب می ‌خواهیم در مورد میوه‌ های شمالی نایاب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

انار جنگلی(گیلان و مازندران),قره قات (گیلان و مازندران),میوه‌ های شمالی که تا حالا نخورده اید

خوج (گیلان و مازندران)

یکی از میوه هایی که مختص استان گیلان و مازندران است خوج نام دارد که بسیار تنومند است و مثل درخت ‌هایی که در فیلم ارباب حلقه ها دیده ‌اید رشد می ‌کند و معمولا بر روی تنه درخت آن خزه ‌های سبز رنگ می روید‌. از طرفی باید بگوییم خوج از لحاظ ظاهر مانند گلابی است، اما از آن بزرگ ‌تر می ‌باشد، پوست این میوه به ‌مراتب ضخیم تر از گلابی و به رنگ قهوه‌ ای هستند.

دقت داشته باشید که در زیر پوست ضخیم بافتی بسیار نرم و آبدار وجود دارد، این میوه دقیقا مانند دیگر میوه ها از ویتامین های بسیاری برخوردار است که می ‌تواند به بهبود کارکرد روده ها کمک کند.

میوه های‌ شمالی نایاب,انار جنگلی(گیلان و مازندران),قره قات (گیلان و مازندران)

قلعه لشتان

۴ بازديد

قلعه لشتان

همین طور در ادامه معرفی جاهای دیدنی هرمزگان زیبا، قلعه لشتان یکی از مهمترین آثار تاریخی و فرهنگی ایران با بیش از دو هزار سال قدمت است. این قلعه زیبا و پر رمز و راز، در گذشته به دست پرتغالی‌ها بوده و اثری تاریخی از آن دوران باقی‌مانده است. قلعه لشتان در فاصله شش‌کیلومتری شمال شرقی شهرستان بندر لنگه و در ارتفاعات بالای کوه “شاهین کوه” واقع شده است.

این قلعه با موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فردش، بر فراز تپه‌ها و در نزدیکی روستای بارچاه قرار دارد و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایی از اطراف آن دیده می‌شود. قلعه لشتان نمونه‌ای از هنر معماری دوران پرتغالی‌هاست و ترکیبی از سنگ‌های آهک و کوهی به‌کاررفته است. این مکان تاریخی به دلیل طراحی زیبا و بزرگی که دارد، همواره جذب گردشگران و بازدیدکنندگان علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ ایرانی شده و یک مقصد دلپذیر برای بازدید در استان هرمزگان محسوب می‌شود. برای خرید بلیط هواپیما تهران چابهار یا بلیط چارتر مشهد چابهار به سایت خرید بلیط اس چارتر مراجعه کنید.

بازار قدیمی بندرعباس

بازار قدیم بندرعباس، یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر بندرعباس در استان هرمزگان ایران است. این بازار با نام محلی “بازار وکیل” هم شناخته می‌شود و از گذشته‌های دور به‌عنوان مرکز تجارت و تبادل کالاهای مختلف در منطقه خلیج فارس شناخته می‌شود.

علاوه‌برآن بازار قدیم بندرعباس دارای ساختارهای بازتاب‌دهندة معماری سنتی ایرانی است. ازآنجاکه بندرعباس در طول تاریخ تجارت بین‌المللی زیادی داشته است، بازار قدیمی این شهر به‌عنوان یک مکان مهم برای معاملات تجاری و تبادل کالاهای مختلف در منطقه شناخته می‌شود. در این بازار، می‌توانید انواع کالاهای محلی از جمله فرش‌های دستبافت هرمزگان، محصولات چوبی، فلزی، پوشاک، عطر و ادویه‌جات ترشیجات محلی را بیابید.

همچنین، بازار قدیم بندرعباس به‌عنوان یک مکان گردشگری تاریخی نیز موردتوجه قرار می‌گیرد. گردشگران می‌توانند در این بازار علاوه بر خرید از زیبایی معماری سنتی و فضای تاریخی آن لذت ببرند. بازار قدیم بندرعباس نمونه‌ای از تاریخ و فرهنگ غنی این ناحیه را به تصویر می‌کشد و تجربه‌ای خاص از فرهنگ بازارهای ایرانی را ارائه می‌دهد.

جاذبه های گردشگری هرمزگان,جاذبه های هرمزگان,دیدنی های هرمزگان

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس

۵ بازديد

عمارت کلاه‌ فرنگی بندرعباس

از دیگر دیدنی های بندرعباس عمارت کلاه‌ فرنگی است، عمارت کلاه‌ فرنگی بندرعباس یکی از ساختمان‌های تاریخی و شاهکارهای معماری در این شهر است. این عمارت زیبا دارای ۳۳ اتاق و چندین سالن کوچک و بزرگ است که به‌عنوان یک نمونه شگفت‌ انگیز از معماری سنتی ایرانی معرفی می‌شود. این ساختمان دوطبقه دارد و طبقه اول آن به‌عنوان مکان نگهداری وسایل و کالاها استفاده می‌شود.

عمارت کلاه‌فرنگی در گذشته به‌عنوان محل اصلی گمرک بندرعباس شناخته می‌شده است که نشان‌دهنده اهمیت تاریخی و تجاری این شهر در گذشته است. این ساختمان در بلوار آیت الله طالقانی و روبروی بندر مسافری شهید حقانی واقع شده و به‌عنوان یک علامت شناخته شده در شهر بندرعباس به چشم می‌آید. برای خرید بلیط پرواز دبی بندرعباس یا بلیط پرواز تهران بندرعباس به سایت خرید بلیط پرواز اس چارتر خریداری کنید.

علاوه بر ارزش تاریخی، عمارت کلاه‌فرنگی به‌عنوان یک مکان جذاب برای بازدیدکنندگان تاریخی و علاقه‌مندان به معماری ایرانی سنتی معرفی می‌شود و فرصتی است برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ منطقه هرمزگان و نقش بندرعباس در تجارت و تبادلات بین‌المللی در گذشت که می‌تواند مقصد خوبی برای شروع گردش شما باشد.

جاذبه های بندرعباس,جاذبه های گردشگری بندرعباس,دیدنی های بندرعباس

محله باستانی سورو

محله باستانی سورو یکی از گوهرهای تاریخی و فرهنگی شهر بندرعباس است. این محله در گذشته به‌عنوان محلی برای ضرب سکه در دوره حکومت ملوک هرمز شناخته می‌شده است و به‌عنوان یک مرکز تجاری و اقتصادی مهم در این شهر شهرت داشته است. واقع در مرکز شهر، محله باستانی سورو همچنان به‌عنوان یکی از مناطق سکونتگاهی برای مردم شهر بندرعباس باقی‌مانده و تاریخچه طولانی و غنی را در خود جای‌داده است.

این محله دارای فضای فوق‌العاده جذاب برای عکاسی و تجربه از معماری باستانی است. المان‌های بصری و معماری بی‌نظیر این منطقه، از جمله خیابان‌های کلاسیک و خانه‌های سنتی، بازدیدکنندگان را به دنیای گذشته برده و تجربة یک سفر در زمان را فراهم می‌کند.

رستوران رود لواسان تهران

۵ بازديد

رستوران رود لواسان تهران

رستوران “رود لواسان” از رستوران های خاص تهران یک مقصد محبوب در منطقه لواسانات شمال تهران است. این رستوران در فضایی سبز و دل‌پذیر قرار گرفته و با ارائه خدماتی کیفی و منوی متنوع، تجربه‌ای لذت‌بخش از صبحانه، ناهار یا شام را برای مهمانان خود فراهم می‌کند؛ رستوران “رود لواسان” از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ در دسترس شما قرار دارد تا در تمام اوقات روز، خوراک‌های خوشمزه‌ای را به شما ارائه دهد. شماره تماس برای رزرو و کسب اطلاعات بیشتر، ۰۲۱۲۶۵۷۰۹۷۰ است. برای خرید بلیط هواپیما تبریز تهران یا بلیط چارتر ارومیه تهران به سایت خرید بلیط پرواز اس چارتر مراجعه کنید.

آدرس این رستوران در منطقه لواسانات واقع شده و به‌دقت در بوستان خلیج‌فارس شمالی، مرکز غذایی رود قرار دارد.

“رود لواسان” با محیط روف‌گاردن خود، مکانی مناسبی را برای لذت‌بردن از وعده‌های غذایی به همراه دوستان و خانواده فراهم می‌آورد. منوی این رستوران شامل موارد زیر می‌شود:

  • انواع ساندویچ‌ها با تنوع در مواد افزودنی
  • گزینه‌های متنوعی برای صبحانه
  • پاستاهای خوشمزه
  • انواع دسر و شیرینی‌ها برای پایانی خوشایند
  • انواع نوشیدنی‌ها شامل قهوه و دم‌نوش‌های متفاوت

رستوران گیلانه تهران

رستوران “گیلانه” در تهران، با معماری سنتی گیلانی خود، یک محیط ویژه و دلپذیر برای تجربه غذاهای منطقه گیلان ارائه می‌دهد. این رستوران با طراحی و دکوراسیون خاص خود به‌عنوان یک نماینده از فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم گیلان به شما پذیرایی می‌کند؛ ساعت فعالیت رستوران “گیلانه” از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ است، تا شما را در طول تمام روز با غذاهای خوشمزه خود خوش آمد بگوید. برای رزرو میز و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس ۰۲۱۲۲۰۵۵۳۳۵ تماس بگیرید.

آدرس این رستوران در منطقه جردن واقع شده و به‌دقت در تهران، بلوار صبا قرار دارد.

در منوی این رستوران، تنوع غذاهای گیلانی با رعایت طعم‌ها و ترکیبات معمول منطقه ارائه می‌شود. برخی از غذاها و دستورهای غذایی که در “گیلانه” می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • انواع کباب‌های مختلف از جمله کباب ترش، کباب‌کوبیده مخصوص، چنجه، سیا کباب، جوجه رایحه و جوجه‌کباب
  • انواع خورشت‌های متنوع از جمله خورشت مرغ ترش، باقلاقاتق، خورشت شش‌انداز، خورشت فسنجان شمالی، خورشت مرغ ناردون
  • انواع خوراک‌ها از جمله خوراک گردن و خوراک مرغ
  • انواع غذاهای دریایی از جمله ماهی پلو، پلو میگو، خوراک ماهی، ماهی کبابی

باتوجه‌به این تنوع در منوی غذاها و امکان تجربه آشنایی با طعم‌ها و مزه‌های منحصر به فرهنگ گیلان، رستوران “گیلانه” یک مقصد محبوب برای دست‌اندرکاران غذا و علاقه‌مندان به فرهنگ و آشپزی مناطق مختلف کشور است.

بهترین رستوران‌ های شمال تهران,بهترین رستوران های شمال شهر تهران,رستوران های تهران