روستای انار

۲ بازديد

روستای انار (اونار) اردبیل ، روستایی در طبیعت

امروزه اکثر گردشگران برای گردش و تفریح روستاها را انتخاب می کنند روستاها با داشتن اب و هوای خوب و عالی باعث شده تا جزو مکان های پربازدید باشند ، روستای (انار) جزو همان روستاها می باشد که از توابع دهستان لاهرود در قسمت مشگین شرقی شهرستان مشگین شهر استان اردبیل قرار دارد ، روستای انار در 24 کیلومتری مشگین شهر قرار دارد.

آس چارتر سامانه خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما بهترین سفر را برای شما آرزو می کند.

روستای انار

درباره روستای انار

مردمان روستای اردبیل و روستای انار به زبان ترکی صحبت می کنند و مذهب ان ها شیعه جعفری است ، اسم این روستا در کتاب نزهه القلوب حمدا به نام (ضم ) امده است ، نام «اَنار» در واقع اشتباه است ، نام اصلی این روستا اونار می باشد که دلیل ان بخاطر وجود داشتن چند اسیاب بادی بوده است که همچنان ان ها پاربرجا هستند ، از این رو بخاطر ارد کردن گندم خود اهالی روستا و روستاهای اطراف به اینجا می امدند و از اسیاب های بادی استفاده می کرده اند ، در زبان ترکی به ارد (اون ) می گویند به همین دلیل به این روستا رفته رفته اونار (اردها ) گفته می شود.

روستای انار

طبق دست نوشته های شخصی به نام حمدا امده است که روستای انار توسط فیروز یکم تاسیس شده است که این شخص پسر پادشاه یزدگرد دوم بوده ، روستای انار دارای جاذبه های دیدنی بسیاری می باشد اگرچه بعضی از این اثار از بین رفته است اما همچنان دیدن ان ها لذت بخش بوده و یاداور زمان قدیم است. روستای انار بر روی یک تپه ای قرار دارد در کنار این روستا یک رودخانه ای وجود دارد که نام اونارچای است و از کوه سبلان سرچشمه می گیرد ، مردم روستا زمین های خود را توسط این رودخانه ابیاری می کنند.

جاذبه های دیدنی روستای انار

روستای انار جاذبه های دیدنی زیادی دارد که بازدید از ان ها خالی از لطف نیست از سری مکان های دیدنی این روستا می  توانیم به گورستان روستای انار ، قلعه بربر ، تپه قنبر ، امام زاده سید جعفر بن موسی کاظم اشاره کنیم.

شما میتوانید با تهیه بلیط هواپیما تهران به اردبیل یا بلیط چارتر اردبیل تهران از این روستای زیبا دیدن فرمائید.

روستای انار

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.