ماسال گیلان

۴ بازديد

جاذبه های گردشگری روستای ماسال گیلان

ماسال منطقه ای بسیار سرسبز و خوش آب و هوا در استان گیلان است و درصد بالایی از گردشگرانی که به رشت سفر می کنند، مسافران ماسال هستند تا به طبیعت زیبا و دیدنی های جذاب ماسال، بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنند. در ادامه با آس چارترهمراه باشید تا با ییلاق ماسال بیشتر آشنا شوید.

شما می توانید با تهیه بلیط چارتر رشت از سایت آس چارتربه این روستای زیبا سفرکنید.

روستای ماسال گیلان

ماسال را بیشتر بشناسیم

منطقه ییلاقی ماسال در گذشته، تنها یک روستا بود اما به دلیل رشد و توسعه، امروزه یکی از شهرستان های توریستی استان گیلان به شمار می رود و گردشگری، مهم ترین قطب درآمدی منطقه را  شامل می شود و همچنین جالب است بدانید تا سال 1376، ماسال از توابع شهرستان تالش بود اما در آن سال به دلیل تقسیمات صورت گرفته، ماسال به عنوان بخشی از استان گیلان انتخاب شد.  شهرستان ماسال از دو منطقه بزرگ با نام های ماسال و شاندرمن تشکیل شده و روی هم شامل 94 روستا با جمعیتی بیش از 50هزار نفر هستند. ییلاق ماسال یکی از شرجی ترین مناطق استان گیلان به حساب می آید چراکه نزدیک به 7250 هکتار از اراضی ماسال را شالیزارها تشکیل داده اند و نزدیک به 500 هکتار هم به باغ ها و زمین های کشاورزی اختصاص داده شده است. همچنین خوب است بدانید در ماسال، انواع چای و برنج مرغوب ارائه می شود که به عنوان سوغاتی و مصرف شخصی بی شک انتخابی بسیار باکیفیت خواهد بود.

روستای ماسال گیلان

جاهای دیدنی ماسال

شهر ماسال که در قدیم به آن روکنار نیز می‌ گفتند در مجاورت کوه‌های تالش قرار دارد و بعد از رودبار دومین شهر مرتفع گیلان است. روکنار حدود 622 کیلومتر مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا تقریبا 84 متر است. طبیعت بکر و مسحور کننده از ویژگی‌ های بارز روکنار یا ماسال محسوب می‌ شود، همین امر باعث شده تا این منطقه ییلاقی به یکی از محبوب‌ ترین جاهای دیدنی شمال تبدیل شود. به‌علاوه عبور رودخانه خالکایی از وسط این شهر زیبایی طبیعت آن را دو چندان کرده است.

روستای ماسال گیلان

بام سبز ماسال

برای دیدن یکی از زیباترین منظره‌هایی که در کشورمان وجود دارد باید حدود یک کیلومتر از ماسال دور شوید. بام سبز منظره‌ای بی ‌نظیر دارد که حتما باید یکباردر زندگی ‌تان آن را ببینید، از این منطقه تا صومعه سرا و بندرانزلی را می‌ توان دید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما مشهد رشت یا بلیط هواپیما کیش رشت درشهرمشهد می باشد.

روستای ماسال گیلان

منطقه اسبه ریسه

البته جذابیت این منطقه تنها مربوط به آثار تاریخی آن نیست، دیواره سنگی اسبه ریسه یکی بلندترین دیواره‌های کشورمان برای صخره‌ نوردی محسوب می‌ شود. اقداماتی در جهت آماده ‌سازی این دیواره برای استفاده صخره‌ نوردان در دست اجراست. کایاک سواری در آب‌های خروشان از دیگر فعالیت‌هایی است که می ‌توانید در این منطقه تجربه کنید. رودخانه خروشانی که در دامنه دیواره سنگی اسبه ریسه وجود دارد، برای این فعالیت ورزشی مناسب است. پس اگر به این منطقه سفر کردید، بازدید از یک اثر باستانی را در دل مناظری بکر و زیبا از طبیعت از دست ندهید.

روستای ماسال گیلان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.